Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Minerallerin bulunduğu besinler nelerdir , Minerallerin bulunduğu besinler hakkında bilgi Kalsiyum: Kanın pıhtılaşmasını , kemik ve dişlerin oluşumunu , kasların sağlık lı olmasını , enerji
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 35      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Minerallerin Bulunduğu Besinler

    Sponsorlu Bağlantılar




    Minerallerin bulunduğu besinler nelerdir,
    Minerallerin bulunduğu besinler hakkında bilgi

    Kalsiyum: Kanın pıhtılaşmasını, kemik ve dişlerin oluşumunu, kasların sağlıklı olmasını, enerji üretimini sağlar; kalp hastalıkları riskini azaltır ve kemik erimesini önler. Eksikliğinde diş çürümesine, kemiklerin ve tırnakların güçsüzleşmesine, çocuklarda Raşitizme, eklem ve kasağrılarına, kalp çarpıntısına, uykusuzluğa, yüksek kan kolesterolüne ve sinirliliğe neden olur.

    Bulunduğu besinler: Süt ve süt ürünleri, brokoli, peynir, nane, yeşil yapraklı sebzeler, tereyağı, sardalya, somon, susam tohumu.

    Günlük ihtiyaç:Çocuklarda 600 mg, normal bir insanda 1000 mg, hamile ve orta yaş üstünde 1500 mg’dır.

    Fosfor: Kalsiyumla birlikte kemik ve diş oluşumu için gereklidir. Vücuttaki kalsiyum ve magnezyum dengesini korur, besinleri enerjiye dönüştürür, hücrelerin büyümesine yardım eder. Fosforun vücutta az olması çok nadir olan bir durum olmakla beraber eksikliğinde düzensiz nefes alıp verme, iştahsızlık, kilo kaybı, diş çürümesi görülebilir. Aynı şekilde psikolojik olarak kuruntulu olmaya, raşitizme ve endişelenmeye de neden olabilir.

    Bulunduğu besinler:Tavuk, asparagus, sarımsak, kabak çekirdeği, süt
    ve süt ürünleri, mısır, ton balığı, yumurta, ciğer, tam buğday, baklagiller, lahana, yağsız yoğurt, meyve, soya fasulyesi, pırasa.

    Günlük ihtiyaç: Çocuklarda yaşa bağlı olarak 250-800 mg arasında, normal bir insanda 800 mg,genç ergenlik döneminden yirmili yaşların ortasına kadar ise 1200 mg’dır.

    Demir: Kandaki oksijenintaşınmasını sağlar, kalsiyum ve bakırın emilmesi için gereklidir. Protein ve bakır ile birlikte hemoglobin yapımında etkilidir. Zihinsel gelişim için gereklidir. Eksikliğinde yorgunl
    uğa, baş dönmesine ve ağrısına, sinirliliğe, kalp çarpıntısına, sağlıksız saçlara, kansızlığa, konsantrasyon eksikliğine, güçsüzlüğe, nefes darlığına, uyku haline, neden olup; vücut direncini düşürür.
    Bulunduğu besinler: Ispanak, avokado, kuru kayısı ve üzüm, şeftali, hurma, armut, badem, ıspanak,kırmızı pancar, fındık, midye, kırmızıet, ciğer, böbrek, balık, istiridye, yeşil yapraklı sebzeler, kakao, patates, pirinç, buğday.
    Günlükihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 10 mg’dır. Kadınlarda ortalama 16 mg, hamileler de ise 30 mg’dır.

    Çinko: Hücreleri yeniler, yaraların çabuk iyileşmesini sağlar, sindirim sistemi ve sağlıklı saç ve tırnaklar için gereklidir. Alkolün zararlı etkilerini azaltıp, erkeklerde sperm üretiminde önemli rol oynar. B vitamini emilimi için önemli olup kıkırdak oluşumunu sağlar. Eksikliğinde yaraların daha yavaş iyileşmesine, iştahsızlığa, tat ve koku almada azalmaya, çocuklarda büyüme bozukluklarına, kelliğe, ağız iltihaplarına, sperm sayısı ve testosteron seviyesinin azlığına ve anemiye neden olur.
    Bulunduğu besinler: Baklagiller, karaciğer, kuru fasulye, istiridye, lifli yiyecekler, ciğer, susam, süt ve süt ürünleri, tahıl, soya fasulyesi, lifli yiyecekler, maden suyu.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir erkekte ve hamile kadınlarda 15 mg, kadınlarda ise 12 mg’dır. Çocuklarda ise bu oran değişiklik gösterir.

    Selenyum: Hidrojen peroksit gibi romatizma etkenlerinin bazılarının azalmasını sağlar, hücre zarlarını korur, vücudun bağışıklık sistemini güçlendirir. Kardiyovasküler hastalıklardan koruyup, kansere karşı etkilidir. Daha çok E vitamine ile birlikte çalışır ve civa gibi maddelerin olumsuz etkilerini azaltır. Eksikliği ise kalp hastalıkları, körlük ve sinir sistemi hastalıklarına neden olur.
    Bulunduğu besinler: Deniz ürünleri, tarçın, mantar, soğan, yumurta, brokoli,sakatat, pekmez, yulaf, arpa, bira.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda 90-100 mg’dır. Hamilerle ise bu oran ikiye katlanır.

    Sodyum: Potasyumun hücre zarları dışına çıkartılması için gerekli ortamı sağlar, kanın pH dengesini ve su dengesini korur. Sindirim sistemi, sinir, kas ve mide fonksiyonlarını düzenler. Eksikliğinde ise depresyon, iştahsızlık, yorgunluk, hafıza ve kas zayıflaması, baş ağrısı, kilo kaybı, halsizlik, mide krampı, kusma ve düşük kan basıncı görülür.
    Bulunduğu besinler: Tuz, hamsi, tuz, yeşil ve kırmızı biber, sucuk, fındık, fıstık, ceviz, havuç, kabuklu deniz mahsulleri, tereyağı, saldalya, domates, peynir.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 3 gr’dır.

    Magnezyum: Vücut tarafından kullanılabilmesi için D vitaminine ihtiyaç duyar. Kalp krizi riskini azaltır, sinir sistemi, damar sağlığı, kemik gelişimi ve kas sistemi için gereklidir. Felç nedenlerini ortadan kaldırır, kan basıncı, enerji üretimi ve kalp fonksiyonlarında etkilidir. Eksikliğinde ise kalp çarpıntısı, astım, konsantrasyon eksikliği, kas titremesi, kalp ve dolaşım sorunları, uykusuzluk, stres, deri hastalıkları, sinirlilik, hızlı kalp atışları, migren, ishal, kusma, bulantı ve kas titremesi görülebilir.
    Bulunduğu besinler: Tahıllar, maydanoz, yeşil yapraklı sebzeler, et, balık, süt ve süt ürünleri, badem, sarımsak, şeftali, darı, kayısı, elma, bezelye, greyfurt, limon, sarımsak, soya fasulyesi, avokado, tam buğday, somon, patates, portakal.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 300-400mg olup hamilelerde bu oran ikiye katlanır. Çocuklarda ise yaşa göre değişiklik gösterir.

    Potasyum: Sinir sinyallerinin iletimi, besinlerin hücrelere taşınması, vücut su dengesinin sürdürülmesi, böbrek üstü bezi fonksiyonları için gereklidir. Metabolizmayı hızlandırır, depresyona karşı etkilidir ve kasları gevşetir. Eksikliğinde ise iştahsızlık, kramp, stres, terleme, ishal, kalp ritminin bozulması, depresyon, yorgunluk, düşük tansiyon ve kabızlık görülebilir.
    Bulunduğu besinler: Et, tavuk, pırasa, domates, patates, sebze, badem, kırmızı pancar, yeşil yapraklı sebzeler, hurma, kuru üzüm, avokado, kabak, kayısı, badem, muz, fındık, portakal, domates suyu, sardalya, incir, balık, brokoli, lahana.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 2000-3000 mg arasında, çocuklarda ise yaşa bağlı olarak değişiklik gösterir.
    Manganez: Kemik oluşumunda etkilidir, besin maddelerinden enerji üretmeye yarar. Kanın pıhtılaşmasını sağlar. Vücudun B,C ve E vitaminlerinin kullanımı için ihtiyacı vardır ve antioksidan özelliği bulunuyor. Her ne kadar eksikliği sık görülmese de eklem bozukluklarına, körlüğe, erken doğuma, diyabete ve pankreasta sorunlar yaşanmasına neden olur.
    Bulunduğu besinler: Yeşil yapraklı sebze ve meyveler, yaban mersini, kuşkonmaz, avokado, böğürtlen, yumurta, fındık, ceviz, ananas, zencefil, karanfil, tahıl taneleri, maden suyu, karahindiba.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 4 mg’dır.

    Bakır: Alyuvar oluşumunda ve protein metabolizması için gereklidir. Enerji üretimine katkıda bulunur. Sağlıklı saçlar ve kemik oluşumu için gereklidir. Sağlıklı bir sinir sistemi oluşumunu sağlar Eksikliğinde ise nefes almada zorlanma, kemiklerin zayıflaması, kansızlık, deri üzerinde rahatsızlıklar, yorgunluk, saç dökülmesi, iştahsızlık görülüp vücut direnci düşebilir.
    Bulunduğu besinler: Mantar, yaş ve kuru üzüm, portakal, brokoli, zeytin, fıstık, somon, soya, ceviz, badem, pekmez, avokado, sarımsak, fındık, fasulye, bezelye, karides.

    Günlük ihtiyaç:
    Normal bir insanda ortalama 2 mg’dır.

    Bor: Kas yapar ve kemik erimesini azaltır. Beyin fonksiyonlarını geliştirir. Doğal bir antibiyotiktir. Eksikliğinde ise vücuttaki D vitamininin azalmasını hızlandırır, kemik erimesine ve hafıza kaybına neden olur.

    Bulunduğu besinler: Yapraklı sebzeler, domates, elma, üzüm, armut, fındık, badem, fıstık, üzüm, havuç, patates, brokoli, tahıllar.

    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 10-13 mg’dır.

    İyot: Tiroit bezlerinin normal fonksiyonlarını yerine getirir. Bu da sinir sisteminin çalışmasını ve zihinsel fonksiyonları etkiler. Eksikliğinde ise Guatr hastalığına, zeka kaybına ve gelişim sorunlarına neden olur.
    Bulunduğu besinler: İyotlu tuz, yeşil yapraklı sebzeler, süt, deniz ürünleri.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 150 mg, hamilelerde ise 220 mg’dır.

    Flor: Özellikle kemik sağlığı için önemlidir. Diş çürümelerini ve kemik erimesini önler. Eksikliğinde ise diş çürükleri ve kemik zayıflaması görülebilir.
    Bulunduğu besinler: Florlu su, deniz ürünleri, çay.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 2-4 mg’dır.

    Kükürt: Yaşlanma belirtililerini azaltır, vücudun oksijen dengesini korur. Saç ve tırnakları güçlendirir, beyin fonksiyonlarını düzenler. Çok fazla rastlanmamakla birlikte eksikliğinde saçlarda cansızlık görülebilir.
    Bulunduğu besinler: Kırmızı ve beyaz et, lahana, ıspanak, muz, soğan, maydanoz, marul, patates.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 1000 mg’dır.

    Krom: Yağları kasa dönüştürür, kemik erimesini engeller. Kan şekerini ve kolesterol seviyesini normal seviyede tutar. Eksikliğinde ise şeker hastalığına yakalanma riski yükselir, vücutta halsizlik ve yorgunluk hissedilir.
    Bulunduğu besinler: Mantar, süt ve süt ürünleri, patates, kırmızı ve beyaz et.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 100 mg’dır.

    Klor: Sindirim için yararlıdır. Daha çok sodyum ve potasyumla vücuttaki sıvılarının pH'sının uygun dağılımını sağlar, sinir ve kas çalışmasını düzenler. Eksikliğinde ise ishal, yoğun terleme ve kusma görülür.
    Bulunduğu besinler: Kereviz, maden suyu, zeytin, domates, marul, deniz suyu, sofra tuzu.
    Günlük ihtiyaç: Normal bir insanda ortalama 750 mg’dır.

    Sülfür: Radyasyon ve hava kirliliği gibi maddelere karşı etkilidir, kanı temizler, vücudu bakterilere karşı dirençli kılar ve yaşlanma etkilerini geciktirir.
    Bulunduğu besinler: Deniz suyu, şalgam, Brüksel ve normal lahana, balık, et, soğan, sarımsak, kuru fasulye.

    Lityum: Depresyon gibi ruhsal bozukluklarının tedavisinde kullanılır. Kalp krizini, gastriti ve kanseri önleyici özellileri vardır. Migren ağrılarını hafifletir. Eksikliğinde ise çeşitli psikolojik hastalıklar görülebilir.

    Bulunduğu besinler: Patlıcan, patates, domates, pırasa, tahıllar, maden suyu, ciğer, deniz mahsulleri, süt, yumurta, su.


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Minerallerin Bulunduğu Yerler
  3. K Vitamininin Bulunduğu Besinler
  4. B1 Vitamininin Bulunduğu Besinler
  5. B2 Vitamininin Bulunduğu Besinler
  6. B12 Vitamini Bulunan Besinler - B12 Vitamininin Bulunduğu Besinler
  7. Paylaş Facebook Twitter Google

  8. almira su





    Sponsorlu Bağlantılar




    çok şey anladım ben bu yazınızdan, netteki en iyi yardımcı kaynağım forumlord



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri