Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Sezai Karakoç - Sezai Karakoç Kimdir - Sezai Karakoç Hayatı Sezai Karakoç Kimdir Sezai Karakoç 22 Ocak 1933 tarihinde Diyarbakır Ergeni ilçesinde doğan , şair
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Sezai Karakoç - Sezai Karakoç Kimdir - Sezai Karakoç Hayatı

    Sponsorlu Bağlantılar




    Sezai Karakoç - Sezai Karakoç Kimdir - Sezai Karakoç Hayatı


    Sezai Karakoç Kimdir
    Sezai Karakoç 22 Ocak 1933 tarihinde Diyarbakır Ergeni ilçesinde doğan, şair, yazar, mütefekkir ve siyasetçidir.

    Sezai Karakoç'un Hayatı
    Çocukluğu Ergani, Maden ve Dicle ilçelerinde geçen ve 1938 yılında Ergani’de 3 ay ilkokul öncesi ihtiyat sınıfına devam eden Sezai Karakoç, ilkokulu 1944'de Ergani’de bitirdi. Daha sonra Maraş Orta Okuluna parasız yatılı olarak kayıt oldu. 1947'de burayı bitirerek Gaziantep’te yine parasız yatılı lise öğrenimine başladı. Gaziantep Lisesi'nden 1950’de mezun edildi. Felsefe okumak istediği için İstanbul’a gitti. Babasının isteği İlahiyat Fakültesiydi. Kendi parasıyla okuyamayacağını anlayınca, o zaman parasız yatılı kısmı bulunan Siyasal Bilgiler Fakültesi sınavına girdi. Sınav sonuçlarını beklerken de Felsefe bölümüne kayıt yaptırır; şayet sınavı kazanmazsa felsefe tahsili yapacaktır.

    Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni kazanarak başladığı yüksek öğrenimini 1955’te fakültenin mali şubesinden mezuniyetle tamamladı. Mecburi hizmet sebebiyle Maliye Bakanlığı’nda Hazine Genel Müdürlüğü Dış Tediyeler Muvazenesi Bölümüne atandı.
    Daha sonra Maliye müfettişliği sınavına girer ve kazanarak ve 11 Ocak 1956’da müfettiş yardımcılığı görevine başlar. 1959 yılında İstanbul’da Gelirler Kontrolörüdür. Bir ara Ankara çağrılıp Yeğenbey Vergi Dairesinde görevlendirilirse de kısa bir müddet sonra yine İstanbul’daki görevine döner. Görevi icabı Anadolu’yu çok gezer ve birçok il, ilçeyi inceleme, tanıma fırsatı bulur. 1960 - 1961 yıllarında yedek subay olarak yaptığı askerlik görevinden sonra İstanbul’daki görevine kaldığı yerden devam etti. 1965’ten 1973’e kadar birçok kez istifa etti. 1973’ten bu yana da hiçbir resmi görev almadı.

    İstanbul'da Diriliş Yayınları ve Diriliş Dergisi'ni kurdu. 1990 yılında “Güller Açan Gül Ağacı” amblemiyle Diriliş Partisi'ni kurdu. Yedi yıl Partinin Genel Başkanlığını yürüttü. Ancak parti 19 Mart 1997’de 2 genel seçime girmediği için kapatıldı. 2006 yılında kültür bakanlığı özel ödülü ile ödüllendirildi. Bakanlığa, ödülün para kısmının kültür sanat işlerine harcanmasını, diğer kısmınınsa posta ile bildirdiği adrese yollanmasını rica ettiği bir mektup yolladı. 2007 yılında Yüce Diriliş Partisi'ni kurdu ve halen partinin genel başkanlık görevini yürütmektedir. 2007 yılının Nisan ayından beri her cumartesi akşamı, Yüce Diriliş Partisi İstanbul İl Başkanlığı'nda değerlendirme konuşmaları yapmaktadır. Bu konuşmalar partinin internet sitesinden canlı olarak yayınlanmaktadır.

    Sezai Karakoç ve Şiir

    Karakoç şiirle ilgili görüşlerini yazmaya başladığı dönemlerden itibaren şiir anlayışını da yazmıştır.Bu konudaki düşüncelerini Edebiyat Yazıları adını verdiği 3 kitapta toplayan Karakoç'un şiirimizde son derece özgün bir yeri vardır.Onun şiiri metafizik bir şiirdir.Türk şiiri geleneksel yapısı itibariyle aslında metafizik bir şiirdir.Ancak bu özellik Tanzimat'tan sonra değişir.Sadece A.Hamit'te metafizik bir ürperti söz konusu olur.Onunla tekrar başlayan bu anlayış cumhuriyet'in ilk yıllarında Necip Fazıl Kısakürek'te ve Ahmet Kutsi Tecer'de kendini gösterir.Bunlardan başka Yahya Kemal ve Asaf Halet Çelebi'de de metafizik anlayış görülür.Fakat bu metafizik unsurlar adı geçen hiçbir şairin şiir anlayışını açıklamaz,anlatmaz.

    Ali Yıldız'ın tespitiyle Türk şiirini metafizik bir esasa oturtan şair Sezai Karakoç'tur.Sezai Karakoç bunu modern şiirin diliyle yapmıştır.O,Batı edebiyatını da iyi incelemiş bir şairdir.Modern sanattaki soyutlamanın İslam anlayışına uygun olduğu düşüncesindedir ve şiirlerini bu yönde geliştirmiştir.

    Edebiyat Yazıları I'deki ilk yazı metafizik ile ilgilidir. Bu, hangi kavramlara önem verdiğini göstermesi bakımından önemlidir.

    Karakoç geleneksel şiire de yaklaşır, ancak dili farklıdır.O,modern şiirin diliyle şiirlerini yazmıştır. Poetikasını anlattığı ikinci yazı Soyutlama ile ilgilidir. Nitekim modern sanat genel anlamda soyutlamaya dayanır. Ona göre şair, şiiri soyutlamada bırakırsa eksik bırakmış olur, tamamlamnası için şairin tekrar somutlaştırması yani soyutlaştırdığı şeyi tekrar bir bağlama oturtması gerekir. Bunu da Diriliş kavramına bağlar.

    Sezai Karakoç, şairin genel çizgilerini, pergünt üçgeni dediği üç ilkeyle anlatır. Peer Gynt, Norveçli yazar Henrik İBSEN (1828-1906)’in en ünlü oyunlarından biridir. Karakoç, Pergünt’ün, hayatında bu ilkeleri yaşadığını belirtir ve bu ilkeleri şiire tatbik eder: Şair, Kendi Kendisi Olmalı: “Şairin kendi kendisi olabilmesinin biricik yolu, değişmek, başkalaşmaktır.”
    Şair, Kendine Yetmeli: "Eserinin tohumunu ve geliştirecek iklimini, şairin kendi varlığından alması anlamına gelir yeterlilik ilkesi. Yâni fildişi kuleyi biz dışına çeviriyoruz; evren şaire bir fildişi kule olmalı; şafakta kaybettiği güvercinleri, şair, bir ikindide bulabilmeli." (1988, s.82) Şair, Kendinden Memnun Olmalı: "Eser´in şairini sevinçle titretmesi demek bu. Şair, eserini sevmeli. Onu okşamalı, ama yaramazlıklarına da göz yummamalı. Beğenmediği davranışlarını gücendirmeden ona anlatmalı onu kendini düzeltmeğe kandırmalı ve bunu da inandırmalı ona. "Beni andırıyor, ah, beni o" demeli." (1988, s.83)

    Memnunluk ilkesinin temeli, sevinçtir. Yaşama sevinci değil “yaşatma sevinci”dir.

    Sezai Karakoç Eserleri

    Sezai Karakoç Şiiirleri
    ŞİİRLER I Hızırla Kırk Saat
    ŞİİRLER II Taha'nın Kitabı/Gül Muştusu
    ŞİİRLER III Körfez/Şahdamar/Sesler
    ŞİİRLER IV Zamana Adanmış Sözler
    ŞİİRLER V Ayinler /Çeşmeler
    ŞİİRLER VI Leylâ ile Mecnun
    ŞİİRLER VII Ateş Dansı
    ŞİİRLER VIII Alın Yazısı Saati
    ŞİİRLER IX Monna Rosa(Aşk Ve Çileler)
    ŞİİRLER X Monna Rosa(Ölüm ve Çerçeveler)
    ŞİİRLER XI Monna Rosa(Pişmanlık ve Çileler)
    ŞİİRLER XII Ve Monna Rosa
    ŞİİRLER XIII Karayılan
    GÜN DOĞMADAN Şiirlerin Toplu Basımı
    Çeviri Şiirler
    Batı Şiirlerinden
    İslâmın Şiir Anıtlarından
    islam anlatması
    Sezai Karakoç Denemeleri
    Edebiyat Yazıları I Medeniyetin Rüyası Rüyanın Medeniyeti Şiir
    Edebiyat Yazıları II Dişimizin Zarı.........
    Edebiyat Yazıları III Eğik Ehramlar
    Düşünce
    Ruhun Dirilişi
    Kıyamet Aşısı
    Çağ ve İlham I-II-III-IV
    İnsanlığın Dirilişi
    Diriliş Neslinin Âmentüsü
    Yitik Cennet
    Makamda
    İslâmın Dirilişi
    Gündönümü
    Diriliş Muştusu
    İslâm
    İslâm Toplumunun Ekonomik Strüktürü
    Düşünceler I-II
    Dirilişin Çevresinde
    Fizikötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi I-II-III
    Yapı Taşları ve Kaderimizin Çağrısı I-II
    Unutuş ve Hatırlayış
    Varolma Savaşı
    Çağdaş Batı Düşüncesinden
    Çıkış Yolu I-II-III
    İnceleme
    Yunus Emre
    Mehmed Âkif
    Mevlâna
    Piyes
    Piyesler I
    Armağan
    Hikaye
    HİKÂYELER I Meydan Ortaya Çıktığında
    HİKÂYELER II Portreler
    Günlük yazılar
    Farklar
    Sütun
    Sûr
    Gün Saati
    Gür
    Röportaj
    Tarihin Yol Ağzında

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. sezai karakoç hayatı
  3. Sezai Karakoçun Poetikası - Ali İhsan Kolcu
  4. Sen Varsın Şiiri Abdurrahim Karakoç
  5. Abdurrahim Karakoç - Hasan'a Mektup 1
  6. bahattin karakoç Muratgil'in damından atlayamadım
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri