Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Karbonhidratlar Hangi Besinlerde Bulunur Ne İşe Yarar , ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Yağlar Hangi Besinlerde Bulunur Ne İşe Yarar Karbonhidratlar Hangi Besinlerde Bulunur
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 27      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Karbonhidratlar Hangi Besinlerde Bulunur Ne İşe Yarar

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Karbonhidrat Nedir

    Vücut enerjisinin ana kaynağıdır. Vücudun yağlarını verimli olarak yakmasını sağlar. Bazı karbonhidratlar, taze sebzeler, meyveler baklagiller ve baklagiller kullanılarak yapılmış yemekler vücudun lif gereksinimini karşılar.

    Karbonhidrat Hangi Besinlerde Bulunur

    Ekmek, makarna, simit, mısır unu, mısır gevreği, yulaf ezmesi, hamur işleri, beyaz pirinç, bulgur, mercimek, patates, fasulye, nohut, elma, kayısı, şeftali, erik, kiraz, ananas, greyfrut, çilek, lahana, karnabahar, kereviz, kuru üzüm ve bal karbonhidrat içeren besinler arasındadır.

    En Sağlıklı Karbonhidratlar


    Meyve sebzeler de karbonhidrat içeren besin kaynaklarındandır, ama söz konusu sıraya göre, orta-yoğunluklu ve düşük-yoğunluklu karbonhidrat sınıfındadırlar. Daha önce glukoza çevrilmeleri gerektiğinden kan dolaşımına daha yavaş dahil olurlar.

    Karbonhidratların Görevleri Nelerdir


    Karbonhidratların vücudumuzdaki görevlerini şöyle sıralamak mümkündür:
    • Karbonhidratların en önemli görevi enerjiyi oluşturmaktadır. 1 g karbonhidrat 4 kcal verir. Beyin, sinir sistemi ve alyuvarlar normal şartlarda enerji kaynağı olarak yalnızca bir karbonhidrat türü olan glikozu kullanır.
    • Karbonhidratlar vücutta depolanabilmektedir. Fazla alındığında yağa dönüştürülür.
    • Karbonhidtarların yeterli miktarda alınması, proteinlerin enerji amacıyla kullanılmasını önler.
    • Su ve elektrolitlerin vücutta yeterince bulunmasını sağlar.
    • Kanın asit-baz dengesinin korumanda yardımcıdır. Çok düşük miktarda karbonhidrat alındığında bu denge bozulur.
    • Karbonhidratların bir türü olan posa-lif, bağırsakların çalışmasını artırarak dışkılamayı kolaylaştırır ve böylece kabızlığı önler.

    Karbonhidrat Ne İşe Yarar?

    • Karbonhidratlar karbon, hidrojen ve oksijenden oluşan organik bileşiklerdir. İnsan ve hayvan vücudunda glikojen, bitkilerin yapısında nişasta ve sellüloz olarak bulunurlar. Beyin dokusu ve alyuvarların enerji yakıtı olarak kullandığı glikoz en önemli karbonhidratlardan ve en fazla üzüm ve üzümden yapılan besinlerde, balda bulunur.

    • Yüksek karbonatlı besinlerin sağlığa sayısız yararları vardır. Dayanıklı nişasta, doğal olarak olgunlaşmamış muz, kuru fasulye ve tam tahıllı ekmekte bulunur ve sağlıklı barsaklar için gereklidir.

    • Yağların metabolize olması için gereklidir. Karbonhidrat eksikliğinde vücut enerji için yağları kullanmak zorunda kalır fakat yağlar çok fazla enerji verdiği için yağların kullanımı neticesinde vücut asiditesi artar ve keton cisimciği denilen zararlı maddeler meydana gelir.

    • Yüksek karbonhidratlı besinler, adeta bedenin yakıtı gibidir. Bir çok fizyolojik fonksiyonu düzenledikleri gibi, adale daralmalarına engel olurlar. Gün içinde enerjik, dinç ve hevesli hissetmenize neden olurlar.

    • Karbonhidrat yetersizliği B vitaminleri, bazı aminoasitler ve lif eksikliğine yol açar. Halsizlik, sindirim sistemi rahatsızlıkları, sinir sistemi bozuklukları, proteinin vücut tarafından kullanılamaması nedeniyle yapım ve onarımda azalma ortaya çıkar.

    • Yetersiz miktarda karbonhidrat tüketimi, merkezi sinir sistemi fonksiyonunda bozukluk yaratır. Kompleks karbonhidratlı besinler, aynı zamanda sindirimi kolaylaştıran, kan şekerini düzenleyen ve enerji düzeylerini koruyan yüksek lifli besinlerdir.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. Misafir Üye

    süperrr bir site odevlerime cok yardımcı oluyor emeği gecen herkese tesekkurler...


  5. Misafir Üye

    Özellikle tahıllarda yoğun olarak bulunur. Mısır, buğday, arpa ve yulaf başlıca karbonhidrat kaynağıdır. Baklagiller arasında yer alan fasulye, nohut, mercimek ve pirinç karbonhidrat bakımından zengindir.

    Karbonhidratlar vücutta glikojen olarak depolanabilir. İhtiyaç duyulduğunda yakılarak enerjiye dönüştürülür.Bilindik bazı karbonhidrat çeşitleri glukoz, fruktoz, galaktoz, sakkaroz, laktoz, maltoz, nişasta, selülöz, glikojen’dir.


 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri