Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

LCD Monitör Terimleri LCD monitörleri incelerken sürekli üzerinde durulan ana 4-5 parametre var. Bunların ne olduğuna bakalım: Tepki süresi: Günümüzdeki LCD monitörler , CRT'ler gibi

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    LCD Monitör Terimleri Nelerdir

    Sponsorlu Bağlantılar




    LCD Monitör Terimleri

    LCD monitörleri incelerken sürekli üzerinde durulan ana 4-5 parametre var. Bunların ne olduğuna bakalım:

    Tepki süresi: Günümüzdeki LCD monitörler, CRT'ler gibi elektron tabancalarıyla değil de, transistörlerle kontrol edilirler. Dolayısı ile LCD monitörlerde tazeleme hızı gibi bir kavram sz konusu değil. LCD monitörlerde önemli olan tepki süresidir.
    Tepki süresi, transistörün kapalı durumdan (siyah) açık duruma (beyaz) ve sonra tekrar kapalı duruma (siyah) geçmesi için gereken süredir. ms cinsindendir ve düşük olması daha iyi anlamına gelir. Ancak siyah-beyaz-siyah geçişi için hesaplanan tepki süresi, ulaşılabilecek en iyi tepki süresidir. Üreticiler siyah-siyah geçiş yerine gri-gri geçiş değerlerini verebiliyor; bu değerler daha geçerli değerler.
    Aslına bakarsanız, bizi siyah-beyaz geçiş süresinden çok(çoğu karanlık oyunda olduğu gibi) siyah-koyu geçiş süresi daha fazla ilgilendirir. Çünkü bu durumda kristal çok az bir dönüş yapar ve bunu sağlamak için daha zayıf bir elektrik alan uygulanır. Oysa dönüş hızı uygulanan elektrik alanının şiddetiyle doğru orantılıdır.
    Son kullanıcılara hitap eden LCD monitörlerin artık minimum 16 ms'lik tepki süresine sahip olduğunu görüyoruz. Bu, hareketli oyunlar için genelde yeterli bir değer ancak 8 veya 12 ms'lik bir monitör, oyuncuların tercih etmesi gereken tepki süreleri. Artık 4 ms'lik monitörlerin de bulunabildiğini hatırlatmak lazım. En hızlı tepki süresine TN paneller sahip şu anda; MVA paneller ise 8 ms'lik tepki süresine ulaştılar.
    Peki, kullandığımız monitörün tepki süresi, oyunun hızına ayak uyduramazsa ne olur? Oyunda istenmeyen gölgeler oluşacaktır. Buna "ghosting" efekti de deniyor. Örneğin, hızla giden bir tenis topun, eğer tepki süresi yeterince hızlı değilse topun arkasında hayalet bir tenis topu gidecektir. İstenen bir durum değildir.
    Oyun haricindeki uygulamalarda, örneğin film izleme gibi, 16 ms gibi bir tepki süresi fazlasıyla yeterli oluyor. Murat, uzun süre kullandığı 25 ms'lik monitöründe film izlerken bir sıkıntı yaşamıyordu. Grafik uygulamalarında da tepki süresi önemli değil; zaten 25 ms'den daha yavaş monitör şu anda isteseniz de bulamayabilirsiniz.
    Görüş açısı:
    Ne kadar geniş görüş açısı, o kadar fazla arkadaş film izleme imkanı. Görüş açısı, monitöre ne kadarlık açılarla baktığınızda renklerin bozulmadan size gösterileceğini belirten bir ölçü. Büyük değerler her zaman daha iyi ancak tabii burda da firmaların bu ölçümü neye göre yaptıkları önemli.
    Görüş açısı çok önemli, özellikle çok sık notebook kullanan kullanıcılar, görüş açısının ne denli önemli olduğunu hemen anlayacaklardır. Her oturuş pozisyonunu değiştirdiklerinde, notebook ekranına da ufak bir oynama yapmak gerekiyor ki, renkler doğru düzgün gözüksün. Bunun sebebi, dikey görüş açısının dar olmasından kaynaklanıyor.


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Çift monitör nasıl kullanılır
  3. Monitör nedir nasıl çalışır
  4. İngilizce iş terimleri, Business Terms/İş Terimleri
  5. ingilizce matematik terimleri, Matematik Terimleri İngilizce Türkçe
  6. Temel Müzik Terimleri /Hız (hareket) Terimleri
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri