Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Medya Okuryazarlığı Dersi Neden Gereklidir Televizyonun ana gayesinin izlenmek ve izlenirken reklam almak , reklamları “seyrettirmek” ve”eğlendirmek” iken; medyanın gayesinin de kamuoyu oluşturmak ve “ulus-devlet”in
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Medya Okuryazarlığı Dersi Neden Gereklidir

    Sponsorlu Bağlantılar




    Medya Okuryazarlığı Dersi Neden Gereklidir

    Televizyonun ana gayesinin izlenmek ve izlenirken reklam almak, reklamları “seyrettirmek” ve”eğlendirmek” iken; medyanın gayesinin de kamuoyu oluşturmak ve “ulus-devlet”in çimentosunu-teşkil etmek olduğunu bu çerçevede rahatlıkla söyleyebiliriz.

    Bugün ülkemizde; gelişen iletişim teknolojileri ile 24’ü ulusal, diğerleri yerel ve bölgesel olmak üzere toplam 254 televizyon, 36’sı ulusal diğerleri yerel ve bölgesel olmak üzere 1092 radyo, kablo ve uydu üzerinden ve internet ortamında yayın yapan radyo ve televizyonlarla birlikte sayısız sınır ötesi yayın evlerimize ulaşmaktadır. Bu şekilde, yetişkinlerin dünyasına ait, toplumsal hayattaki her türlü enformasyonun elektronik kitle iletişim araçlarının kullandığı çeşitli mecralar aracılığı ile evlerimize, her yaştan izleyiciye erişmesi kaçınılmaz olmuştur. En yaygın kitle iletişim aracı olarak, özellikle televizyonun toplumsal hayattaki rolü arttıkça, bu etkinin sonuçları sorgulanmaya başlanmış, dünyada ve ülkemizde çok sayıda araştırma yapılmıştır.

    Birçok ülke tek tek incelendiğinde, hemen hepsinde bu etkiler konusunda benzer kaygılarla televizyon yayınlarını düzenleyici ve bireyi koruyucu bir takım yasal düzenleme ve yaptırımların uygulamaya konulduğu görülmektedir. Yasal düzenlemeler, kapsamlı önlemler getirmektedir. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, 3984 Sayılı Yasada yer alan Yayın İlkeleri ile yasalar çerçevesinde çalışmalarını sürdürmektedir. Ancak, yaşamın bir aynası olan televizyonu hayatın olumsuz yönlerinden, savaşlardan, şiddetten, ticari kaygılardan arındırmak sadece yasal yaptırımlarla neredeyse imkânsız olduğundan, burada bireysel ve toplumsal sorumluluklardan söz etmek kaçınılmaz olmaktadır. Aşırı rekabet ortamı ve ekonomik koşullar, medyayı her gün yeni buluşlar peşinde koşmaya itmekte, her türlü iletişim mecrasını olanaklı kılan yeni iletişim teknolojileri ve sınır ötesi yayınlarla yasal düzenlemeler çoğu kez uygulamanın gerisinde kalmaktadır. Maruz kaldığı enformasyon bombardımanı altında, bireyi güçlendiren toplumsal projeler önem kazanmaktadır. Televizyon izlemenin, bilinçli seçimle yapılan bir edime dönüştürülmesinin daha küçük yaşlarda kazanılması gereken bir alışkanlık olduğu düşünülürse, bu konuda, daha gelişme çağındayken verilecek medya okuryazarlığı eğitiminin önemi görülmektedir. Ayrıca, maruz kaldığı mesajı nasıl değerlendireceği konusunda bilinçli, kendisine sunulan –hatta bazen sunulmayan- metni/mesajı eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilen bireyin, özellikle de çocuk ve gençlerin televizyondan etkilenmesi de doğal olarak farklı olacaktır. Televizyon tek başına toplumsal sorunların nedeni olmayıp, bu karmaşık sürecin sadece bir parçasıdır. Tüm düzenleme ve yasalara rağmen, bu günün çok kanallı ve değişik mecralı iletişim ortamında en önemli çözüm eğitim olmaktadır.

    Medyanın doğru kullanılmadığı ortamlarda toplumun çimentosu olmak işlevinden ayrıştırıcı bir işleve doğru rol alabileceğine de dikkat çekmek gerekmektedir. İnternetin ayrıca her alanda etkisini hızla gösterirken, bu yeni teknolojinin yarattığı uçurumun tartışmalara konu olduğunu, dijital uçurumun bir tehdit olarak algılandığı günümüzde, internet okuryazarlığının pek çok sorunu da beraberinde getireceğinin bilinmesi gerekmektedir. Gelişmekte olan uluslarla, gelişmiş uluslar arasındaki sosyal, ekonomik ve kültürel farkların daha da derinleşmesine internet sebep olurken; toplum içinde bazı ayrıcalıklı gruplarların çıkarlarına hizmet ederken “dışlanmış” bir grup da yaratmaktadır. İnternet kullanıcıların sayısının artmasıyla birlikte ortaya çıkan dijital bölünme kavramının internetin kendi iç dinamiklerinin kullanılarak üstesinden gelinebilecek bir sorun olup olmadığı ve internetin yol açtığı toplumsal eşitsizliklerle kendi sonunu hazırlayıp hazırlamayacağı
    sorunsalı sanırım ayrıca ele alınıp incelenmelidir.

    Dr.Poyraz Gürson
    Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Görevlisi


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Demokrasi Neden Gereklidir
  3. Medya okuryazarlığı dersinin amaçları
  4. Medya okuryazarlığı dersini kim okutur
  5. Medya Okuryazarlığı Nedir
  6. Cv nedir neden gereklidir ?
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri