Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Boy uzatan vitaminler Hangi Vitaminler Boy Uzatır ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Hangi Vitaminler Vücutta Depolanır Hangi Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur Kayısıda Hangi Vitaminler
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 5      

  1. Misafir
    Sponsorlu Bağlantılar


    Hangi Vitaminler Boy Uzatır

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Vücudun doğru gelişimi, kemik sağlığı ve boy uzaması için vitaminlere ihtiyaç duyarız. Her vitaminin farklı işlevleri olmakla birlikte sağlıklı boy uzaması için günlük beslenmeyle birlikte D vitamini, B1 vitamini, B2 vitamini, C vitamini ile kalsiyum ve fosfor alınmalıdır.

    Bu vitaminlerin yararları:

    D Vitamini: Kemik sağlığı için önemli bir vitamindir ve boy uzaması için mutlaka alınmalıdır. D vitamini eksikliği zayıf kemiklere ve diş çürümesi gibi sorunlara neden olur. D vitamini kaynağı gıdalar süt, patates, domates, turunçgiller ve karnabahardır. Mayo Clinic'in yaptığı araştırma D vitamini eksikliği yaşayan çocukların raşitizme karşı daha zayıf olduğunu ortaya koyuyor. Güçlü kemikler için çocuklar bol bol süt içmeli ve başka bir D vitamini kaynağı olan güneşe çıkmalı.

    B1 Vitamini:
    Sindirim sisteminin düzgün çalışmasına olduğu kadar boyun uzamasına da yardımcı olan B1 vitamini soya, pirinç, yerfıstığında bol miktarda bulunuyor.

    C Vitamini:
    Askorbik asit olarak da adlandırılan C vitamini sağlıklı dişler, sağlıklı bir cilt ve kemik sağlığımız için en önemli vitaminlerden biri. Antioksidan olarak kemik gelişimi üzerinde olumlu etkisi bulunan C vitamini turunçgillerde bol miktarda var.

    Kalsiyum:
    Kemik gelişimi için en önemli mineral olan kalsiyumla birlikte D vitamini alınmadığında etkisini daha az gösteriyor. Süt ve süt ürünleri en çok bilinen kalsiyum depoları olduğu gibi ıspanak, kara lahana ve şalgam iyi birer kalsiyum kaynağı. Günlük olarak alınması tavsiye edilen kalsiyum oranları ise şöyle; 1-3 yaş arası çocuklar günde 500mg, 4-8 yaş arası çocuklar günde 800mg, 9-18 yaş arası çocuklar günde 1.300mg, 19-50 yaş arası yetişkinler günde 1000mg ve 51 yaş üstü günde 1.200mg kalsiyum almalı.

    Günlük beslenmemizde vitamin ve mineral yönünden zengin gıdalar, içecekler tüketerek sağlıklı bir vücut gelişimi ve normal bir boy uzama ivmesi yakalayabiliriz. Eğer bu vitaminleri ya da vitaminleri yeterli miktarda tüketemiyorsanız bir beslenme uzmanının tavsiyesiyle multivitamin desteği kullanabilirsiniz.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri