Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

okuldaki demokratik uygulamalar nedir , okuldaki demokratik uygulamalar nelerdir ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Okuldaki haklarımız ve sorumluluklarımız nelerdir Okulunuz Ya Da Sınıfınızdaki Demokratik
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 68      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Question Okuldaki Demokratik Uygulamalar

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Okuldaki Demokratik Uygulamalar

    Okullardaki demokrasi uygulamaları okulda görevli herkesin ve eğitim öğretime gelen sizlerin okulla ve eğitimle ilgili herşeyi konuşup tartışabilmeniz ve bu doğrultuda hareket etmenizdir.

    Bu doğrultuda siz öğrencilerin de okulla ilgili görüşlerinizi rahat bir şekilde dile getirmeniz, öğretmenleriniz ve büyüklerinizle beraber fikir alışverişinde bulunmanız okuldaki demokratik uygulamanın gereğidir.

    Sınıfınızda başkanınızı sınıf çoğunluğu ile seçmeniz de demokratik bir uygulamadır. Sizi bu şekilde yönlendiren öğretmenleriniz de bunun gereğini yerine getirmişlerdir.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. OKULDA DEMOKRASİ YÖNTEMLERİ
    SINIFTA DEMOKRASİ YÖNTEMLERİ


    Eğitim sistemimizin öğrenciyi ezberlemeye zorunlu bıraktığı,bunun da öğrenciyi öğretmene aşırı halde bağımlı hale getirdiği,düşünme,sorgulama,aklı kullanma güçlerini törpülediği birçok eğitimci tarafından dile getirilen yakınmalardır.Ezbere dayalı eğitim,bir anlamda ucuza getirilen eğitimdir.Ancak sonuçları dikkate alındığında,bu ucuz eğitimin kalıcı etkilerinin aslında çok pahalı olduğu gözden kaçmaktadır.Yeni yüzyılın insanı,kendi aklını kullanabilen insan olmalıdır.Bunu gerçekleştirebilmek için eğitimde aklı kullanma olanaklarını sağlayan yöntemleri yaygın biçimde kullanmak gerekir.Bunlardan bazıları,kısa açıklama ve örneklerle aşağıdadır.

    Derslerde Tartışma Yapmak

    Öğrencilerini,akıl yürütme güçlerini kullanmaya özendirmek isteyen bir öğretmen öncelikle işleyeceği konuya öğrencilerin merakını uyandıracak ön çalışmalar yapmalıdır.Bu amaçla,onlara konuyla ilgili gözlemler yapma görevi verebilir ya da geçmişte yaptıkları gözlemlerini dile getirmelerini teşvik edebilir.Öğrencinin ilgisini uyandırarak öğretmek,öğrenciye duyulan saygının bir ifadesidir. Öğrenci soru sormaya,karşı görüşü varsa ifade etmeye ve tartışmaya özendirilmelidir.Bu yöntem hemen her ders için geçerli ise de,özellikle sosyal bilim alanları için daha uygun gibi görünmektedir.Bir öğretmen,öğrencilerinin başarılarını değerlendirirken yalnızca kazandırdığı bilgileri değil,eleştirel düşünme becerilerini de dikkate almalıdır.

    Seçme-Seçilme Yaşantısı Sağlamak

    Sınıf başkanlığı,sınıf temsilciliği,eğitici kulüp yöneticiliği,öğrenci derneğ başkanlığı gibi görevlere seçilmek için öğrencilere kampanyalar düzenleme,kendilerini tanıtma,düşüncelerini açıklama,arkadaşlarını ikna etme olanağı verilmelidir.Böyle bir uygulamada,özellikle şu konulara dikkat edilmelidir.

    *Aday olanlardan çok,seçmen konumundakilerin davranışları üzerinde durulmalıdır.
    *Seçmenler duygusal davranmak yerine adayları kişisel yeterliliklerine göre değerlendirmeleri için yönlendirilmelidir.
    *Oylamaya katılanların,seçilen kişi ya da kişilerin çalışmalarını yakından izleme gereğini duymaları vurgulanmalıdır.

    Karar Verme Becerilerini Geliştirmek

    Okul ya da sınıfta disiplin sağlanması,bazılarının kopya çekerek not almalarının önlenmesi,çevrenin korunması,sınıfta gürültünün azaltılması gibi konularda okulun kural ve yönetmeliklerini uygulamakla yetinmeyip,bu konuda yeni kararları almak ya da önceden alınan kararları değiştirmek için grup tartışmaları düzenlenmelidir.Bu toplantılarda,
    *Öğrenciler düşüncelerini ifade etmeye özendirilmelidir.
    *Şikayetler tahtanın bir yanına,bunları giderecek öneriler diğer tarafına yazılmalıdır.
    *Her öneri sahibinin kendi önerisini savunması,gerekçelerini belirtmesi istenmelidir.
    *Her öneriye katılanların sayısı çeteleyle göstermelidir.
    *Grup üyeleri her önerinin uygulamaya konabilme olasılığı ve uygulandığı zaman yaratabileceği sorunlar üzerine düşünce üretip ifade etmeye teşvik edilmelidir.
    *Seçeneklerin tümü oya sunulmalı,en çok oy alan önerinin benimsenip uygulanması istenmelidir.
    Karar vermeden önce sistemli bir biçimde araştırma yapma,seçenekleri irdeleme,çeşitli yaklaşımları sınama,bağımsız davranma ve verilen karardan hoşnut olmasını bilme bu eğitimde gerçekleştirilmeye çalışılan başlıca hedefler olmalıdır.

    Karşıt Görüşlere Yer Vermek

    Bir görüş hakkında kesin kararı vermeden önce o görüşün lehinde ve aleyhinde konuşanlardan kanıt isteme tutum ve alışkanlığını geliştirme,demokratik toplumun bireylerini yetiştirmede dikkate alınacak önemli bir noktadır.Bu hedefi gerçekleştirmek için toplumda tartışılan konulardan biri seçilebilir ve bir görüşü belli bir grubun savunması istenebilir.

    Çatışma Çözmek ve Arabuluculuk Yapmak

    Demokrasi bir uzlaşma rejimidir.Demokratik yaşam biçimi bireylerin birbirlerinin haklarına saygı duymalarını ve çıkar çatışmaları olduğunda uzlaşma yolunu kullanmalarını gerektirir.
    Kişiler arası ilişkilerin sağlıklı bir biçimde sürmesi için,her bireyin başkalarıyla çatışmaları büyütmeden ve iki tarafın da kendini hoşnut hissedebileceği şekilde çözmeyi öğrenmesi gerekir.
    Günümüzde çatışma çözme becerilerinin öğrencilere kazandırılması için okullarda özel programlar düzenlenmektedir.Bu programların çoğunda öğrencilere arabuluculuk yöntemleri öğretilmekte ve öğrenciler arasında çıkan çatışmaların yine öğrenciler tarafından çözülmesi sağlanmaktadır.Çatışmalar genellikle şu nedenlerle oluşup gelişmektedir.
    *Karşısındaki kişinin anlamayacağı ön yargısıyla,kendini karşısındaki kişiye anlatma çabasına girmeme.
    *Karşısındakini sindirip isteklerini kısa yoldan halletmeyi yeğleme.
    *Karşısındakinin anlattıklarını dinlememe,sürekli kendini anlatmaya çalışma.
    *Karşısındaki kişinin söylediklerini çarpıtarak algılama.
    Kendini karşısındaki kişinin yerine koymama,olayları sürekli kendi açısından görmekte ısrar etme.


  5. Misafir Üye

    cevabınız ödevime çok yardımcı oldu teşekkür ederim


  6. Misafir Üye

    bence çok güzel olmuş


 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri