Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

6. sınıf düzen kuşağı ile ilgili bilgiler istiyorum Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Evrende Bir Düzen Olduğuna Dair Bilgiler 6. Sınıf Kurgu Kuşağı Nedir 6.
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 24      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    6. sınıf düzen kuşağı ile ilgili bilgiler

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Düzen Kuşağı Nedir?


    Hazır birimlerin seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol edilmelidir. Farklı amaçlar için üretilen malzemelerin hazır birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Örneğin; pipet, kibrit çöpü vb. malzemelerin üretim amaçlarının asla düzen oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır.

    Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir.

    Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine uğramamalıdır.

    Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir. Öğrenciler, düzene gitmede

    yaptıkları arama ve deneme örneklerini tasarım günlüklerine aktarmalıdır.

    Düzen kuşağı etkinliklerinin yalnızca kâğıt kesmek ve yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin geliştirmesine,

    bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır.


    Düzen kuşağı etkinlik örnekleri (birimden bütüne, bütünde farklılık)

    Düzen Kuşağında Neler Yapılır
    *Yapılan çalışmalar özgün olmalı..

    *Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir bütün elde edilir.

    *Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır. Yani tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır..

    *Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur.

    *Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, modülün maketi vb. çalışmalar yapıştırılır.

    *Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada bir teknolojik değere benzetilir.

    *En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır.


    Ne Yapılmaz...
    *Ortaya çikan ürün var olan bir nesneye benzetilemez.

    *Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz. Kendi basına birim, modüllerin birleşimiyle bir bütündür.

    *Başkasından kopya edilemez.

    *Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı

    *Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz.

    *Tasarım günlüğünü zamanında yazın. Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz.



    Düzen Kuşağı

    DÜZEN KUŞAĞI:Öğrencinin tasarım anlayışını oluşturmak için çeşitli objelerle anlatım,gösteri ve uygulamalar yapılır.

    Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 6. sınıf

    İLK ADIM:Burada amaç sorularla düşünmeye ve araştırmaya yönelik çalışmalardır. Örnek uygulamada öğretmen eline bir kağıt alır ve bunun şekil alma ve daha işlerlik kazandırma olanaklarını soru-cevap şeklinde tartışarak sonuca ulaşılır.Burada yaşamdaki olaylara farklı açıdan bakma,tekrar,ritim,uyum,düzenden yola çıkılarak 3 boyutlu tasarım çalışmalarının ZİHİNSEL temeli oluşturulur.

    DÜZEN OLUŞTURALIM :Öğrenciler yakın çevreden yararlandıkları hazır birimleri kullanarak, bireysel etkinlik yaparlar.Önce denemeler ,aramalar bunun için de öğrenci yönlendirilir..Amaç Eldeki birimin çoğaltılması ve bunda farklı uyum,estetik, ve yorumlar aranır. Yani kim ne kadar seçtiği malzeme biriminden yola çıkarak farklı bütünler elde edebiliyor bunun için de yönlendirme yapılır.Bu çalışma öğrenci bazında bireyseldir. Öğrenci düşüncelerini formdaki bölümlere yazar.


    Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 7. sınıf

    BİRİMDEN BÜTÜNE eğişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt veya kartona çizilir.Seçilen ve çizilen öge katlanır ve bir birim elde edilir. Bu birimler kesilir ve tekrar sistematik olarak birleştirilir ve bütün oluşturulur. Yani çizilen kareler kesilir ve bunlardan biçimsel ve estetik bir bütün elde edilir.

    Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 8. sınıf

    BÜTÜNDE FARKLILIK: Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ vb. kağıt ya da kartona çizilir.7.sınıfta da aynı modelleri kullanmıştı ancak yeni yaptıklarının yön, boyutları ve renkleri farklı olmaktadır.Örneğin boyutları farklı kareler yapılır ve bunlar farklı renklendirilir ve bunlardan BÜTÜN yapılır. Bunlar üst üste veya yan yana veya köşe köşeye yerleştirilir.Örneğin kaleme kağıdı sarar ve boru yapar değişik boy ve kalınlıkta borular yapar bunları değişik renklerde boyar ve bunlardan estetik bir BÜTÜN yapar.Yaptıklarını günlüğe yazar ve öz değerlendirme formunu işler.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri