Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

45 55 yaş arası insanların günlük tüketmesi gereken miktar nedir Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın 15-25 yaş grubundaki insanların günlük tüketmesi gereken besin miktarları 15-25

  1. eyup
    Sponsorlu Bağlantılar


    Question 45 55 yaş arası insanların günlük tüketmesi gereken miktar

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    1-4 yaş:
    Demir: Vücuttaki oksijen dolaşımını sağlamak için gerekli Et, ekmek, yumurta, brokolide bolca var
    Kalsiyum: Güçlü kaslar ve sinir hücrelerinin gelişmesine yardımcı oluyor
    A vitamini: Kemik, sağlıklı diş ve saçlar için gerekli Geceleri iyi görmeyi sağlıyor Portakal gibi turunçgiller, domates, şeftali ve ciğerde var
    C vitamini: Güçlü bir bağışıklık sistemi için portakal, patates, çilek, kiraz, kivi ve maydanoz yenmeli
    D vitamini: Kalp, beyin ve sinir sistemini güçlendiriyor Diş kaybını engelliyor

    5-12 yaş:
    Folik asit: Ekmek, karaciğer, böbrek ve ıspanakta bolca var
    Protein: Hücre ve dokuların yenilenmesi için şart Et, süt, balık, deniz ürünleri, yumurta, baklagiller ve soya fasulyesinde bulunur
    Karbonhidrat: Bal, pekmez gibi demir içeren karbonhidrat tüketilmeli Sebze, meyve, tahıllar, kepekli ekmek ve makarnada da var
    Yağ ve şeker: Çikolata, kek gibi tatlılar haftada bir iki kez tüketilmeli
    12-18 yaş:
    Demir: Hızlı büyüme demir eksikliğine yol açıyor Kırmızı et, ekmek ve lifli gıdalar bolca yenmeli
    Kalsiyum: Bu yaşta vücuttaki kalsiyum miktarı yüzde 25 düşüyor Bu yüzden mutlaka günde l bardak süt içilmeli
    Sebze ve meyve: 5 porsiyon tüketilmeli


    Yağ ve şeker: Yağ ve şekerden uzak durmaya başlamak gerekiyor 2-3 haftada bir sütlü tatlı ya da bitter çikolata yenebilir
    Su: Günde en az 8 bardak içilmeli 17-18 yaşlarında haftada iki kadeh kırmızı şarap içilebilir
    Yetişkinler için:
    Protein: Kemiklerin kırılmasını önlemek için süt ve balık gibi deniz ürünleri tüketilmeli
    Lifli gıdalar: Yaş ilerledikçe kansere yakalanma riski de artıyor Brüksel lahanası ve brokoli tüketilmeli
    Su: Günde 8 bardak su içilmeli Taze sıkılmış meyve suları da içilebilir
    Fındık: Kalbi güçlendirmek için günde bir avuç yenmeli Kuru fasulye ise diyabet riskini azaltıyor
    Domates: Göğüs, cilt ve mide kanseri riskini yüzde 30 azaltıyor
    50 yaş üstü:
    Çinko: Ekmek, deniz ürünleri ve kırmızı ette var Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, yaraları iyileştiriyor
    Kalsiyum: Her gün bir bardak süt içilmeli ya da sabah kahvaltılarında mutlaka beyaz peynir yenilmeli
    D vitamini: Alzheimer riskini azaltmak için günde 10 dakika güneşe çıkılmalı
    B vitamini: Zayıflayan sinirler ve yaşlanan hücreler için gerekli Ceviz ve bademde bolca var, kolesterolü düşürür Yoğurt, peynir gibi süt ürünleri en zengin kalsiyum kaynakları Balık ve yumurtada var Hamburger ve patates kızartması ise iki haftada bir serbest Balık ve yumurta yenmeli
    15 ve 25 yaşları =meyve-300 sebze-250 süt-200 et-350 tahıl-400
    25-45 bunlar meyve=150,sebze=300,süt=250,et=200,tahıl=500′dür
    55 ve 75 yaş arası meyve 2558 sebze 1500 süt 100 et 700 tahıl 629



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri