Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

SOGUTMA SISTEM I Su ile sogutma sistem inin bazi parçalari: Radyatör , Vantilatör , Devir daim pompasi , Termostat , Hararet (isi) gösterici , Hararet

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Sogutma Sıstemı

    Sponsorlu Bağlantılar




    SOGUTMA SISTEMI

    Su ile sogutma sisteminin bazi parçalari:

    Radyatör,
    Vantilatör,
    Devir daim pompasi,
    Termostat,
    Hararet (isi) gösterici,
    Hararet (isi) müşiri,
    Ilave su kabi,
    Fan motorudur.

    Radyatör
    , sogutma suyuna depoluk eder. radyatörün altinda su boşaltma muslugu vardir.

    Termostat silindir kapagi su çikişindadir. Motorun sicakligini çalişma sicakliginda sabit tutar.

    Devir daim pompasi vantilatör kayişindan hareket alir. Radyatördeki soguk suyu su kanallarina yollar.

    Hava sogutmali motoru, su sogutmali motordan ayiran bir diger özellik hava sogutmali motorda radyatör ve su pompasinin olmamasidir.

    Vantilatör kayişi V şeklindedir. Kayiş gerginligi 1-1,5 cm civarinda olmalidir. Vantilatör kayişi hareketini krank mili kasnagindan alir ve vantilatör kayişi devir daim pompasi ve alternatörü (şarj dinamosunu) çaliştirir. vantilatör kayişi koparsa motor hararet yapar.

    Sogutma sisteminde su azaliyorsa

    silindir kapak contasi arizali veya radyatör delik,
    radyatör kapagi bozuk,
    radyatör hortum ve kelepçeleri arizali veya delik,
    kalorifer hortumlari delik veya
    termostat arizali olabilir.

    Motorun hararet yapmasinin nedenleri:

    ->Radyatör peteklerinin tikanmasi,
    ->radyatörde suyun azalmasi,
    ->vantilatör kayişinin gevşek veya kopuk olmasi,
    ->termostatin arizali olmasi,
    ->motor yaginin azalmasi,
    ->motor sogutma suyu kanallarinin tikali olmasi,
    ->uygun vites ve hizda gidilmemesi,
    ->otomatik fanin arizali olmasidir

    Radyatöre konacak suyun seviyesi peteklerin üzerinde olmalidir.
    Çok sicak motora rölantide çalişirken ilik ve kireçsiz su konur.
    Motor blogundaki su kanallari pastan ya da kireçten tikanmiş ise motor fazla isinir.
    Radyatöre konacak suyun içilecek temizlikte ve temiz su olmasi gerekir.
    Su oldugu halde motor fazla isiniyorsa, termostat arizalidir.
    Donmayi önlemek için radyatöre antifriz ilave edilir.
    Termostati sökülmüş motor, gereginden soguk çalişir aşinmalar artar ve verim düşer.
    Motorun çok sicak çaliştirilmasi motoru çekişten düşürür.
    Motor çok sicakken radyatöre soguk su konursa silindir kapagi ve blok çatlayabilir.
    Çok sicak bir motorda radyatör kapagi islak bir bezle tutulup hafifçe gevşetilir ve buhar tamamen atilinca radyatör kapagi açilir.

    Araçta isi (hararet) göstergesi çalişmiyorsa isi müşiri arizali olabilir.
    Motor, çaliştiktan sonra çalişma sicakligina gelmiyorsa kalorifer hortumlarinda kaçak olabilir.
    Motor isisinin aniden yükselmesinin sebebi kayiş kopmasi olabilir.



    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. ön Düzen Sıstemı
  3. şarj Sıstemı
  4. Marş Sıstemı
  5. Yaglama Sıstemı
  6. Yakıt Sıstemı
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri