Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Kalp Sağlığı için Yapılması Gerekenler İşlenmiş değil tahıllı yiyin : Kepekli un , esmer pirinç , yulaf ezmesi gibi tam tahıllı besinler , kalp dost
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 2      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Kalp sağlığı için yapılması gerekenler

    Sponsorlu Bağlantılar




    Kalp Sağlığı için Yapılması Gerekenler
    İşlenmiş değil tahıllı yiyin: Kepekli un, esmer pirinç, yulaf ezmesi gibi tam tahıllı besinler, kalp dostu olarak listede ilk sırada yer alıyor. Bu ürünler düşük kalorileri sayesinde daha fazla doygunluk hissi veriyor.
    Omega-3 kalbi koruyor: Somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar içerdikleri omega-3 yağ asitleriyle, kalp hastalıklarına karşı koruyucu ve kan basıncını dengeleyici bir işlev görüyorlar. Prof. Artinian, “Haftada en az 3 buçuk porsiyon yağlı balık, kalbin tıpkı yağlanan bir makine gibi rahat çalışmasını sağlıyor” dedi.
    Düzenli kolesterol testi yaptırın: Vücudun her zaman bir belirti göstermeyeceğini unutmayarak 20 ve üstü yaş grubunun her 5 yılda bir kolesterol testi yaptırması tavsiye ediliyor.
    Aşırı kırmızı et tüketmeyin: Beslenme programınızda, günde 3 köfte büyüklüğünde yağsız pişirilmiş kırmızı etten fazlasının yer almaması, et yağlıysa tavuk tercih edilmesini öneriliyor.
    Hareket şart: Günde en az 30 dakika kalp atışlarını hızlandıran tempolu bir yürüyüş veya koşu gibi egzersizler, kalp hastalıklarına karşı hayat boyu kalkan oluyor.
    Ambalajları okumadan satın alma: Satın alınan ürünlerin üzerinde yazan değerleri okumak, bilinçsizce alınabilecek fazla kalori veya doymuş yağı engelliyor.
    Karbonhidrat dengede tutulsun: Tam tahıl grubundan olmayan sağlıksız karbonhidrat alımı, obezite, fiziksel yavaşlık gibi kalbe baskı yapacak hastalıklara davetiye.
    Şekere dikkat: Şekerli gıdalarla vücuda giren kalorinin, kadınlarda günlük 100 ve erkeklerde günlük 150’yi geçmemesi gerektiği belirtildi.
    Tuzu azaltılmalı: Günlük tuz tüketiminin yarım çay kaşığından fazla olmaması gerekiyor.
    Meyve-sebzeden vazgeçilmez: Wayne Üniversitesi, günde en az 4 buçuk porsiyon meyve sebze tüketmenin kalp sağlığına olumlu etkiler yapacağını açıkladı.


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Göz Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler
  3. Burun sağlığı için yapılması gerekenler
  4. Deri Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler
  5. Deri sağlığı için yapılması gerekenler
  6. sindirim sistemi sağlığı için yapılması gerekenler
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri