Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Yeterli ve Dengeli Beslenme dengeli beslenme nedir - nasıl dengeli besleniriz - sağlık lı beslenme - besinlerin sağlık lı tüketilmesi - besin grupları nelerdir Günlük
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Yeterli ve Dengeli Beslenme

    Sponsorlu Bağlantılar




    Yeterli ve Dengeli Beslenme



    dengeli beslenme nedir - nasıl dengeli besleniriz - sağlıklı beslenme - besinlerin sağlıklı tüketilmesi - besin grupları nelerdir


    Günlük hayatı kolaylaştırmak için besinler 4 guruba ayrılmıştır.


    Kişilerin fiziksel ve ruhsal olarak günlük ihtiyacını karşılayacak protein , karbonhidrat , yağ , vitamin , mineral ve lifin doğru ve yeterli alınmasına yeterli ve dengeli beslenme denir. Bazı besinlerin tek tek enerji veya besin değerlerini bilmek mümkün olmayabilir. Bu nedenle günlük hayatı kolaylaştırmak için besinler 4 guruba ayrılmıştır. Bu 4 besin gurubundan en az birer tanesini bir öğünde bulundurmamız gerekir.



    1.Süt ve Türevleri : Süt ve sütten elde edilen her türlü besin bu gurupta yer alır. Kalsiyumdan oldukça zengin bir besin gurubudur. Protein , karbonhidrat ve yağ dengesi olan besinlerdir. Bu nedenle her öğünde süt , yoğurt veya peynir bulundurmak gerekir. Öğüne göre tercih kişilere kalmalıdır.



    2.Ekmek ve Türevleri : Ekmek , pilav , makarna , pirinç gibi gıdalar bu guruba girer. Ağırlıklı olarak karbonhidrat içerirler ve B gurubu vitaminlerden oldukça zengindirler. Türk beslenme kültüründe bolca tüketilen besinler olduklarından dolayı içerdikleri vitamin açısından yetersizlik sağlamazlar. Dikkat edilmesi gereken nokta , pişirilme şekilleridir. Haşlama sularının dökülmesi vitamin kayıplarına neden olur. Bu nedenle kendi sularıyla pişirilmelidirler. Bu guruba kurubaklagiller de dahil edilmektedir ancak diğer besinlerden farklı olarak bitkisel protein oranları yüksektir. Vitamin açısından da daha zengindirler. Haftada mutlaka 2-3 kez kurubaklagil tüketilmelidir. Kuru fasulye , nohut , mercimek , bulgur bu besinlerin başlıcalarıdır. Bu besinlerde de haşlama sularının dökülmemesi çok önemlidir. Aksi takdirde tüm vitaminler haşlama suyu ile birlikte dökülür.



    3.Et ve Türevleri : Bu gurubu sadece tavuk , balık ve kırmızı etler oluşturmaz. Bunların dışında yumurta ve bir kısım kurubaklagiller de bu guruba girer. En büyük özellikleri protein açısından zengin olmalarıdır. Ancak aynı zamanda doymuş yağ içerirler. Bu nedenle tüketimleri biraz sınırlı olmalıdır. Günde 3-4 adet köfte büyüklüğünde et yeterli olacaktır. Yumurta tüketiliyorsa bu miktar azaltılabilir. Bu besinler aynı zamanda demir yönünden de zengindirler.



    4.Sebzeler ve Meyveler : Bu gurubun en büyük özelliği kalori yönünden fakir ancak vitamin ve mineral yönünden son derece zengin olmalarıdır. Günde 6-7 porsiyon sebze ve meyve tüketildiğinde yeterli vitamin ve mineral alınmış olur. Sebze ve meyvelerin tek dezavantajı vitamin ve mineral kayıplarının çok hızlı olmasıdır. Bu nedenle yemek hazırlarken dikkatli olunmalıdır. Salata hazırlanırken sebzeler en son doğranıp masaya konulmalıdır. Önceden doğranmış ve beklemiş sebze vitamin kaybına uğrar.



    Sebze yemekleri hazırlarken de sebzeler kavrulmamalıdır. Kaynayan suya atılarak pişirilmelidir. Kavurma işleminde ısı yüksek olduğundan ısıya hassas vitaminlerde kayıp oluşur. Meyve suları hemen sıkılarak tüketilmelidir. Sebze ve meyveleri bu şekilde hazırlayıp tükettiğimizde kayıplar en aza indirgenmiş olacaktır.



    Bu besin guruplarının dışında yağlar ve şekerlerden oluşan 5. bir grup vardır. Yağlar 3 guruba ayrılır. Doymuş yağlar , tekli doymuş yağlar ve doymamış yağlar. Doğmuş yağlar hayvansal gıdalarda bulunan veya dışarıdan tükettiğimiz katı yağlardır. Bunların kolesterol oranları yüksektir. Tekli doymuş yağlara örnek zeytinyağı ve fındıkyağıdır.



    Zeytinyağını tek başına değil çoklu doymamış yağlarla karışık kullanmak en doğrusu olacaktır. Doymamış yağlara örnek ayçiçek yağı , soya yağı , mısırözü gibi bitkisel kökenli yağlardır. Yemeklere et koymadığımızda bu sıvı yağlardan kullanabiliriz. Fazla yağlı yemek tüketmek yağ depolarını doldurduğu gibi damarlarda da yağın artmasına neden olabilir.




    alıntı


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Yeterli ve Dengeli Beslenme Ne Demektir
  3. Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili bilgi
  4. Beslenmenin Amacı, Yeterli ve Dengeli Beslenme
  5. Yeterli ve dengeli beslenme nedir
  6. Yeterli ve dengeli beslenme nasıl olur
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri