Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Sporun İnsan Sağlığına K atkı ları Nedir Nelerdir ? ALKOL VE SİGARADAN UZAK TUTUYOR Spor genç yaş gruplarında sorumluluk duygusunun yanı sıra , öfkeyi kontrol
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 50      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Sporun İnsan Sağlığına Faydaları Nelerdir

    Sponsorlu Bağlantılar




    Sporun İnsan Sağlığına Katkıları Nedir Nelerdir ?

    ALKOL VE SİGARADAN UZAK TUTUYOR
    Spor genç yaş gruplarında sorumluluk duygusunun yanı sıra, öfkeyi kontrol edebilme, saldırganlığı frenlemede sporun göz ardı edilemeyecek etkisi olduğunu, ayrıca dikkat dağınıklığının önüne geçtimesine destek olur. Spor yapan çocuklar, enerjilerini sporla boşalttıkları için dersin başına oturduklarında daha verimli çalışır ve boşa vakit geçirmezler. Yaşıtlarına göre daha az hastalıklara yakalanır ayrıca, daha çabuk iyileşir. Takım ruhuna sahip oldukları için de yalnızlık hissetmez ve kendilerini dinleyecek bol zamanları kalır. Gençlik döneminde de bu çağın dinamizmini sporla değerlendirdikleri için alkol ve sigaradan uzak kalırlar. Gençliğin aşırı heyecanını spora aktarmak, olaylara yaklaşımlarda daha serinkanlı olmayı sağlar. Aynı zamanda gençler için çok gerekli olan kendine güven duygusu ve ifade yeteneği artar. Yediklerine, içtiklerine ve uykularına dikkat ettikleri için de iyi beslenir.

    GÜNLÜK HAYATI DA OLUMLU YÖNDE ETKİLİYOR
    Spor yapan erişkinler, günlük hayatın stresini attıklarını ruh ve beden sağlığını daha uzun yıllar koruyabilirler . Spor, orta yaşta başlayan kalp ve tansiyon hastalıklarına yakalanma riskini azaltmakta, sigara ve alkolden uzaklaştırdığı için yaşlanmayı geciktirmektedir. Günlük hayatın monotonluğundan uzaklaşan orta yaşlılar, sıkıntı ve öfkelerini sporla attıkları için daha sağlıkevlilikler yürütür ve gelecek nesillere örnek anne ve babalar olur. En önemlisi de dinç ve dinamik görünürler.

    UNUTKANLIĞIN İLACI
    Spor yaşlılar için sadece bedensel yetilerle sınırlı kalmaz, bu yaş grubundakiler için çok önemli olan ruh haline de etki eder. Spor yapan yaşlılar, bu yaş grubunda sık görülen depresyona daha az yakalanır, kendilerini yalnız ve mutsuz hissetmezler. Fiziksel kapasitelerini ileri yaşlara kadar muhafaza ettikleri için kemik erimesi, kalp damar hastalıklarına daha az yakalanırlar. Dinç yapıları ile toplum içinde sevilen kişiler haline geldikleri için, evredekilerin takdirini kazanırlar. Yaşlıların beyin aktivitelerini artıran spor, unutkanlıkları da azaltır.

    Spor her yaşta insanların hayatını kolaylaştıran, yaşamın niteliğini arttıran bir uğraştır. Spora başlama yaşı olmadığı gibi, bitiş yaşı da yoktur. Önemli olan uygun sporun seçilmesidir.

    Açıkça bilinmektedir ki, insan organizması uygarlık geliştikçe daha az hareket etmek zorunda kalmaktadır. Hareket azlığının organizma üzerindeki olumsuz etkileri düşünülmeden, her geçen gün yeni bir alet geliştiriliyor. İnsanlar, rahatlığımız için deyip, bu aletleri kapışıyorlar.

    Şimdi hareket azlığının insan vücudu üzerindeki olumsuz etkilerini anlatmaya çalışalım:
    İnsan vücudu evrimini ilk çağların güç doğa koşulları içinde tamamladı. O çağlarda insan, yaşamını sürdürebilmek, vahşi hayvanlara karşı savaşabilmek, güç doğa koşullarına göğüs gerebilmek ve beslenebilmek için güçlü olmak zorundaydı. Sürekli bir savaşın içindeydi, insanlar. O zamanın insanı çok güçlü bir fiziksel yapıya sahipti. Tüm kasları büyük bir gelişim göstermişti. Daha güçlü, daha süratli, daha dayanıklıydı. Sürekli bir hareketler dizisi içerisindeydi, insanlar.

    Bir de günümüz insanını gözümüzün önüne getirelim.
    Bugün insan yaşamını sürdürmek için çok daha az hareket etmektedir. Günümüzde bu az hareket, yeni bir hastalık grubunun doğmasına neden oldu. Bu hastalık grubuna Hypokinetic Disease (hareket azlığı hastalıkları) adı veriliyor. Artık bu hastalıklar günümüzde en çok can alan, bir hastalıklar grubudur. Kalp-Damar hastalıkları bu grubun başını çekiyor.
    İşte, bu hareket azlığı ile başa çıkmak, insanın yaşam kalitesini yükseltmek, insanı fiziksel anlamda günlük yaşamdaki etkinlikleri daha kolay yapar hale getirebilmek amacıyla “yaşam boyu spor” olgusu doğdu. Bu olgu çeşitli dönemlerde, çeşitli ülkelerde değişik isimlerle anıldı. Kimi zaman “herkes için spor”, kimi zaman “sağlık için spor”, kimi zama. n “kitle sporu” gibi.

    Sporun İnsan Sağlığına Yararları

    1.Sağlığınızın değerini anlamanıza yardımcı olur.
    2. Yaşam kalitenizi arttırmanıza ve geliştirmenize yardımcı olur.
    3. Fiziksel performansınızı geliştirir.
    4. Kalp rahatsızlığı riskini azaltır.
    5. Maksimum oksijen kapasitenizi arttırır.
    6. Yüksek tansiyon riskini veya ilerlemesini azaltır.
    7. Yüksek tansiyonu olanların, tansiyonu kontrol altında tutmasına yardımcı olur.
    8. Kandaki Triglycerid seviyesinin azaltır.
    9. Kandaki iyi kolestrolu (HDL) artırır.
    10. Dinlenme kalp atımını düşürür.
    11. Kalp – damar dolaşımını geliştirir.
    12. Anaerobik eşiği arttırır, bu da çabuk yorulmayı ve dolayısıyla kanda laktik asit birikiminin erken oluşmasını engeller.
    13. Kalp rezervini artırır.
    14. Kalbinizin bir atımda vücuda pompaladığı kan miktarını artırır.
    15. Vücut ısınızı soğutma için, deri yüzeyine gerekli kan akış kabiliyetini artırır.
    16. Akciğer kapasitenizi arttırarak, oksijenin akciğerlerden kana geçebilme kabiliyetini arttırır.
    17. Kalp krizi geçirdikten sonra, hayatta kalma şansınızı arttırır.
    18. Koronerde kan pıhtılaşma hassasiyetini düşürür.
    19. Kandaki yoğunlaşmayı azaltır
    20. Kalbinizin daha verimli pompalama işlevini yapmasını sağlar
    21. Kanınızın kan plazma hacmini genişletir.
    22. Orta seviyeli egzersizler sırasında, kalp atım sayısını düşürür.
    23. Anormal nabız atım incinmelerini azaltır.
    24. Kaslarınızın kandan oksijen çıkarma kabiliyetini artırır.
    25. Çarpıntı riskini azaltır.
    26. Çok çeşitli sebeplere bağlı baş ağrılarından kurtulmanızı sağlar.
    27. Hamilelikte karşılaşılan birçok rahatsızlıklardan (ör. kabızlık, belağrısı, mide ekşimesi gibi) kurtulmanızı sağlar.
    28. Sıcaklığa karşı tahammülünüzü artırır.
    29. Endişe ve kuruntularınızı azaltır.
    30. Vücudun üst solunum yolları enfeksiyonuna karşı direncini artırır

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Kimyasal Maddelerin İnsan Sağlığına Ve Çevreye Zararları Nelerdir
  3. Ses Kirliliğinin İnsan Sağlığına Etkileri Nelerdir
  4. Kuru Temizlemenin Çevreye Ve İnsan Sağlığına Etkileri Nelerdir
  5. Ev Bitkilerinin Evde Yetiştirilen Çiçeklerin İnsan Sağlığına Zararı Varmı, Bitkilerin insa
  6. Sporun Sosyal ve Ekonomik Faydaları Nelerdir
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    spor yapmanın faydaları nelerdir ?

    * vicudu ve kasları geliştirir
    * insanı rahatlatır ve ruhen dinlendirir
    * kalbin iyi çalışmasını sağlar



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  10. Gizli kız

    Sporun insan sağlığına etkisi bnm çok işime yaradı


 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri