Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Sağlık lı beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz Sağlık lı beslenme diyoruz ama sağlık lı besleniyormuyuz. sağlık lı bir birey olmak için yediğimiz içtiğimiz gıdalara dikkat
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 35      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Sağlıklı beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz

    Sponsorlu Bağlantılar




    Sağlıklı beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz

    Sağlıklı beslenme diyoruz ama sağlıklı besleniyormuyuz. sağlıklı bir birey olmak için yediğimiz içtiğimiz gıdalara dikkat etmeliyiz. Nasıl sağlıklı besleniriz ?

    gereksinimiz olan besin öğelerini 6 gurupta inceleyebiliriz

    1. Proteinler: Vücudumuzun asıl yapısını oluşturan proteinlerdir büyüyüp ve gelişebilmek için ilk gele besin öğesidir.

    2. Karbonhidratlar: Enerjimizin çoğunu Karbonhidratlar dan sağlarız.

    3. Yağlar: Vücudumuz enejiyi yağlar vasıtsıyla depo eder, bünye eğer yeterince enerji bulamadığında yağlar dan enerji depodan kullanır

    4. Mineraller: bünyedeki suyun dengede tutulması dişlerin ve iskelet yapısında gerekli oksijen taşımasında gerekir

    5. Su: besinlerin sindirilebilmesi için suya ihtiyacımız vardır.

    6. Vitaminler: Vücuttaki çok sayıda kimyasal olay vitaminler sayesinde olur.

    İnsan gerektiğinden çok yerse bu yukarıdaki saydığımız öğler daha çok alınırsa, vücut kilo alır ve dengeli beslenmiş olmayız .

    Dengeli beslenmek için 2 besin gurubuna yüklenmek yerine değişik tür besin öğelerinde yeterince yemeliyiz.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Sağlıklı Bir Yaşam İçin Nelere Dikkat Etmeliyiz
  3. sağlıklı ve başarılı olmak için nelere dikkat etmeliyiz
  4. Dengeli ve düzenli beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz
  5. Sağlıklı beslenme ne demektir sağlıklı beslenme için nelere dikkat etmeliyiz
  6. Dengeli ve sağlıklı beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz
  7. Paylaş Facebook Twitter Google

  8. Misafir Üye





    Sponsorlu Bağlantılar




    Beslenmeyi, sakın açlığımızı bastırmak veya karnımızı doyurmak olarak algılamayın. Beslenme; insanın büyüme, gelişme, sağlıklı ve üretken olması hayatını uzun sürdürebilmesi için gerekli olan besinleri tüketmesidir.Sağlıklı beslenme, sosyal, ruhsal ve bedensel gelişimine büyük katkıda bulunmaktadır. Sağlıklı beslenme, ancak yeterli ve dengeli beslenmekle mümkün olur. Sağlıklı nesiller için yeterli ve dengeli beslenmenin önemli çok büyüktür.

    Çocuklarda Yeterli Beslenme
    Yeterli beslenme vücudun yaşaması ve çalışması için ihtiyacı kadar olan besinin tüketilmesidir. Vücudun ihtiyacı zamanla değişmektedir. Büyüme ve gelişme çağındaki çocuklar için besin ihtiyacı yetişkin bir bireye göre daha fazla olduğu için besin ihtiyacı da daha fazladır. Her çocuğun yiyeceği besin miktarı çok farklı olmasa da kilo, boy ve yaş gibi faktörlerine bağlı olarak değişecektir.

    Kalori Kontrol
    Kalori olarak nitelendirdiğimiz şey bir yiyeceğin enerji miktarıdır. Her yiyeceğin enerji miktarı farklıdır. Yaş, cinsiyet, boy, kilo ve günlük aktivitelerine göre de harcaması gereken enerji de değişecektir. Çocuklar günün birçoğunu ev dışında geçirdiği için harcamaları gereken enerji artacaktır. Peki bu enerjiyi yani kaloriyi hangi besinden temin edecekler? Defalarca duyduğunuz şeyi bir de ben söylüyorum “en sağlıklı” olan kaynaklardan; sebze,meyve,et ve et ürünleri(kırmızı et,balık,tavuk..),yumurta,kurubaklagil,süt ve süt ürünleri (peynir,yoğurt..),ekmek ve tahıllardan. Sadece “karın doyurmak amaçlı” enerji değeri yüksek yiyeceklerin fazla tüketimi pek bir yarar sağlamayacak ve yüksek kalori içerdiği için kilo almasına, hareket azlığına ve birçok hastalığa davetiye çıkaracaktır.(diyabet,tansiyon,obezite..)

    Porsiyon kontrolü
    “Sağlıklı kaynaklar” olarak saydığım besinlerden, alması gereken miktarda önemlidir. Az aldığı takdirde bazı sağlık sorunları oluşacağı gibi fazla alındığı takdirde de farklı rahatsızlıklar olabilecektir. Bu sebeple sağlıklı gıdalarda dahi olsa aşırıya kaçmadan tüketilmelidir. Çocuğunuzun sabah kahvaltınız da 1 bardak süt ya da yoğurt, 1 adet yumurta veya peynir, 3-4 adet zeytin ve bir miktar domates, salatalık, yeşilliklerden, taze sıkılmış meyve suyu bulundurarak güne güzel ve yeterli bir kahvaltıyla başlatabilirsiniz.

    Kaynak: https://www.beslenmerehberim.net



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri