Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÇOCUKLARIN SINIF YÖNETİMİ VE DERS BAŞARISINDA ÖĞRETMENE DÜŞEN GÖREVLER Bu tip çocuk lar için sınıf öğretmeninin öğrenim görevlerinin dışında ek öğrenim

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Üstün Zekalı Ve Yetenekli çocukların Sınıf Yönetimi Ve Ders Başarısında öğretmene Düşen Görevler

    Sponsorlu Bağlantılar




    ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÇOCUKLARIN SINIF YÖNETİMİ VE DERS BAŞARISINDA ÖĞRETMENE DÜŞEN GÖREVLER

    Bu tip çocuklar için sınıf öğretmeninin öğrenim görevlerinin dışında ek öğrenim programları hazırlaması gerekir. Sınıfın seviyesi onların seviyesinden çok aşağıda kalabilir. Aşağıda belirtilen noktalar dikkate alınarak çocukların daha iyi gelişmelerine yardımcı olabilmek için sınıf öğretmeni;
    1. Çocuğun çalışma ve ödevlerini sınıfın işlemekte olduğu konularda ve aynı tempoda tutmaya çalışmamalı, onun güç ve süratine uygun ödevler vermelidir.
    a. Ödevlerde tekrara ve alıştırmalara fazla yer vermemelidir.
    b. Daha çok problem çözme tekniğini gerektiren ödevler vermelidir.
    c. Yarı teknik malzemelerin okunması, özetlenmesi, bazı araçların modellerinin yapımı, şemalarının çizimi ve onların çalışma kurallarını açıklama ödevleri verilmelidir.
    2. Tartışma, proje ve dramatizasyon çalışmalarına önem verilmelidir.
    3. Tasnif, organize etme ve maddelendirme olanağı veren fırsatlar hazırlanmalıdır.
    4. Ders etkinliklerinde kitabi etkinliklerden çok, geniş gözlem ve deneylere yer verilmelidir.
    5. Kendilerine özgü ilgileri olduğundan grupla olduğu kadar bireysel çalışmalara da önem verilmelidir.
    6. Öğrenciyi okul içi ve dışı etkinliklere yönlendirmelidir.
    7. Önderliği gerektiren ya da önderliği geliştirmeye fırsat verecek çalışmalara katılması için teşvik edilmesi gerekir.
    8. Bu tip çocuğun başarısını, sınıf arkadaşlarının başarısı seviyesi ile değil kendi öğrenme güç ve sürati ile karşılaştırmalıdır.
    9. Anne ve baba ile bu konuda işbirliği yapmalı, onlara çocuklarını ihmal etmeden ve gurura kapılmadan yetiştirmek için gerekli anlayışı kazandırmaya çalışmalıdır.
    10. İleri öğrenim için en uygun yolun seçilmesinde uzmanlarla işbirliği yapılmalı.
    11. Bu çocuklarda üstünlük duygusunu yaratmak, aynı “aşağılık duygusu” kadar zararlı sonuçlar doğurur. Çocuk arkadaşlarını ve çevresindekileri aşağı görür ve toplumda yalnız bir kişi olarak yaşamına devam etme tehlikesi ile karşı karşıya kalır. Onun için üstünlük duygusunun çocuklarda yaratılmamasına azami dikkat sarf edilmelidir.
    12. Akademik konular için resim, müzik, beden eğitimi gibi dersler ihmal edilmemelidir.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Üstün zekalı çocuklar nasıl eğitim görmeli?
  3. Üstün Zekalı Ve Yetenekli öğrencilerin Sınıf Yönetimini Sağlayacak öğretmende Bulunması Ge
  4. Sınıf Yönetimi Açısından üstün Zekalı Ve Yetenekli çocuklarda Bulunan Olumsuz Nitelikler
  5. Üstün Zekalı Ve Yetenekli çocukların özellikleri
  6. Üstün Zekâlı Ve üstün Yetenekli çocuk Kimdir ?
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri