Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Yasadışı Tehlikeli Atık Trafiği Türkiye’yi Ne Ölçüde Etkilemektedir? Türkiye tehlikeli atık ticaretini önlemek üzere bölgesel ve global düzeyde sürdürülen çalışmalara katılmakta , bu atıkların OECD

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Yasadışı Tehlikeli Atık Trafiği Türkiye’yi Ne Ölçüde Etkilemektedir?

    Sponsorlu Bağlantılar




    Yasadışı Tehlikeli Atık Trafiği Türkiye’yi Ne Ölçüde Etkilemektedir?

    Türkiye tehlikeli atık ticaretini önlemek üzere bölgesel ve global düzeyde sürdürülen çalışmalara katılmakta, bu atıkların OECD ülkelerinden OECD-dışı ülkelere ihracatının yasaklanması yönündeki kararları desteklemektedir. Ancak, Türkiye yasadışı atık trafiğinden etkilenen ülke durumundadır. Nitekim, ilk defa 1988 yılında Sinop ve Samsun’da bulunan ve İtalyan menşeli olduğu tespit edilen variller ile 7 Eylül 2004 tarihinde İskenderun limanında batan m/v Ulla gemisi bunun en çarpıcı örnekleridir.
    Sinop ve Samsun’da bulunan varillerin uzmanlar tarafından incelenmesinin ardından varillerin PCB (Polikorlu Bifeniller) ve Pestisitler gibi toksit kirleticiler içerdiği, bu maddelerin karıştığı toprak ve sularda uzun süre kalıcı, zararlı ve kirletici etkileri olduğu tespit edilmiştir. Anılan variller Sinop ve Samsun'da depolanmış olarak saklanmaktadır. Sorun Basel Sözleşmesinin kapsamına girmektedir. Ancak İtalya, sözkonusu varillerin 1988 yılında kıyılarımızda bulunmuş olmaları nedeniyle Basel Sözleşmesi’nin geriye yürümeyeceğini iddia ederek sorunun çevre alanında ikili işbirliği çerçevesinde çözümünü istemektedir. Bu konuda Türkiye ile İtalya arasındaki görüşmeler devam etmekte, varillerin biran önce çevreye zarar vermeden bertaraf yolları araştırılmaktadır.

    Diğer taraftan, İskenderun limanı açıklarında tehlikeli atık yüküyle batan ve 2000 yılında Mavi Deniz Taşımacılık ve Gemi Acenteliği adlı Türk şirketi tarafından işletilmekte olan Saint Vincent and Grenadines bandıralı m/v Ulla gemisi de tehlikeli atık trafiğinin diğer bir çarpıcı örneğidir. Lafarge-Asland adlı İspanyol şirketi tarafından anılan gemiyle, baraj yapımında kullanılmak üzere Cezayir'e ihraç edilen yük, ithalatçı tarafından yolda ıslanarak nitelik değiştirmiş olduğu gerekçesiyle kabul edilmemiştir. Bunun üzerine, gemi, Mavi Deniz Şirketi tarafından, yüküyle beraber İskenderun'a getirilmiştir. Yapılan tahliller yükün, Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımı ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesi'ne göre tehlikeli atık sayılan krom içerikli "uçucu kül"den (flying ashes) oluştuğunu ortaya çıkarmıştır. Anılan geminin batmasından sonra batığın çevre üzerindeki etkilerinin en aza indirilmesi ve bu çerçevede karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması amacıyla Basel Sözleşmesi Sekretaryası’nın da dahil olduğu bir platformda, Türk ve İspanyol heyetlerinin 18 Ekim 2004 tarihinde Cenevre’de bir toplantı gerçekleştirmişlerdir. Toplantı sonucunda İspanya’nın yükü geri alma konusundaki taahhüdünün arkasında olduğu, yükün sudan çıkarılması masraflarına katkıda bulunması için her iki tarafın da Lafarge şirketi ile görüşmesi gerektiği ve en kısa zamanda Türk ve İspanyol uzmanların katılacağı teknik bir değerlendirme toplantısı yapılması hususlarında mutabakata varılmıştır.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Atık Madde Nedir Vücudumuzdan Atık Maddeler Hangi Yollarla Atılır
  3. Tehlikeli atık ve kimyasalların yarattığı kirliliğin nedenleri
  4. Tehlikeli Atık Nedir ?
  5. Tehlikeli Atık Tanımı Nedir
  6. Tehlikeli Atık Nedir ve Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri