Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Dengeli ve düzenli beslenmenin önemi nedir , Dengeli Ve Düzenli Beslenme , Dengeli ve Düzenli Beslenmenin Spora Etkileri , Yeterli ve Dengeli Beslenmenin Kuralları ,
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 68      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Dengeli ve düzenli beslenmenin önemi

    Sponsorlu Bağlantılar




    Dengeli ve düzenli beslenmenin önemi nedir, Dengeli Ve Düzenli Beslenme, Dengeli ve Düzenli Beslenmenin Spora Etkileri, Yeterli ve Dengeli Beslenmenin Kuralları, Dengeli ve Düzenli Beslenme, Dengeli ve Düzenli Beslenme


    BESLENMENİN ÖNEMİ

    Okul, bireyin en üst seviyede psikolojik ve biyolojik gelişimini ve kültür değişimini sağlayan sistemlerin başında gelir. Çocukluk ve gençlik yıllarında oluşacak pek çok sağlık sorunu, zamanında önlem alınmazsa, ileriki yaşlarda ortaya çıkabilecek pek çok sağlık sorununun temelini oluşturur.

    Okul çağında çocuklar sürekli bir büyüme ve gelişme süreci içindedirler. Sağlıklı olmayı belirleyen pek çok etmen vardır. Sağlık, kişinin doğuştan getirdiği kalıtsal özellikleri ile fizik, biyolojik, sosyal çevre koşullarının ve temel sağlık konusundaki bilgi, tutum ve davranışlarının bir bileşkenidir.
    Bu faktörler içinde olan beslenmenin, ayrı bir önemi vardır.

    Beslenme, çocuğun büyüme ve gelişmesini doğrudan etkiler. Yeterli ve dengeli beslenmeyen çocuğun gelişmesi geri kalır. Büyüme çağı geçtikten sonra ise, bu gerilik artık düzeltilemez. Böylece bu çocuklar, daha sonraki yıllarda da boyca kısa, cılız, pek çok kez bünyece zayıf yetişkinler olarak kalacaklardır.

    Çocukluk çağında aşırı beslenen yada fazla enerji sağlayan besinleri alan çocuklar ise şişmanlık bir beslenme sorunu olarak görülür. Ayrıca çocukluk yaşlarında aşırı beslenme ve şişmanlık erişkin yaşlarında tansiyon yüksekliği, kalp hastalıkları, şeker hastalığı gibi hastalıklar zemin hazırlar.

    Yetersiz ve dengesiz beslenme, hayatın ilk yıllarında meydana gelmiş ve uygun bakım göstermişse çocuğun yalnız bedensel gelişimi değil zihinsel yeteneklerden geri kalır. Çocuklar da sinir sistemi özellikle beyin gelişimi hayatın ilk yıllarında çok hızlıdır. İki yaşında bu sistemin gelişmesi erişkin düzeyinin %60'ını, 6 yaşında %9'ına erişir. Gelişme döneminde yetersiz ve dengesiz beslenme beyin hücrelerinin sayısını ve hücre fonksiyonlarını olumsuz etkiler. Daha sonraki dönemlerde de bu zihinsel gerilik kapatılamaz. Ülkemizde ve dünyada pek çok araştırmayla doğumdan önce ve doğumdan sonraki yıllarda beslenme bozukluğu olan çocukların zeka gelişiminin geri kaldığı gösterilmiştir. Beslenme bozukluğu, pek çok enfeksiyon hastalığının meydana gelmesine ya da ağır seyretmesine zemin oluşturur. Bir çok hastalık beslenme bozukluğu olanlarda daha sık görülür. Çünkü yeterli protein, vitamin ve enerji gereksinimi karşılanmayan çocuklar vücut ısınma mekanizmalarında yetersizlik olduğu için enfeksiyon hastalıklarına sık yakalanırlar.

    Yeterli ve dengeli beslenmeyen çocuğun ruh sağlığı ve okul başarısı da olumsuz etkilenir. Dengeli beslenmek için bunlara dikkat etmemiz gerekir.

    alıntı

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Dengeli Ve Düzenli Beslenmenin Hayatımızdaki Önemi Nedir
  3. Dengeli Ve Düzenli Beslenmenin Anlamı
  4. Dengeli ve düzenli beslenmenin faydaları
  5. dengeli ve düzenli beslenmenin sağlığımızdaki önemi
  6. Dengeli ve düzenli beslenmenin tanımı
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    DENGELİ VE YETERLİ BESLENMENİN ÖNEMİ
    Sağlık Bakanlığı ve Hacettepe Üniversitesi, vatandaşlarımızın beslenme konusunda bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla “Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi”ni hazırlamıştır. Rehberde, her gün alınması gereken temel besinler, yandaki dört yapraklı yonca şekli üzerinde gösterilmiştir. Yoncanın her bir yaprağı bir besin grubunu göstermektedir. Her bir besin grubu ve bunların vücudumuz için önemi aşağıda belirtilmiştir.

    SÜT GRUBU
    Süt yoğurt, peynir ve süt tozu gibi sütten yapılan besinlerdir. Bu besinler kalsiyum minerali ve yağ içerir. Yetişkinlerin günde iki, çocukların ve gençlerin ise üç-dört porsiyon süt ve süt ürünü tüketmeleri gerekir. (Bir orta boy su bardağı süt veya yoğurt ile iki kibrit kutusu büyüklüğündeki peynir bir porsiyondur.)

    Vücudumuz İçin Önemi

    • Süt ürünlerinde bulunan kalsiyum, kemiklerimizin ve dişlerimizin sağlıklı gelişmesini sağlar.
    • Hücrelerimizin çalışmasında önemli rol oynar.
    • Yoğurt yemek ve tuzlu ayran içmek, ishal tedavisinde hayati önem taşır.

    ET, YUMURTA VE KURUBAKLAGİL GRUBU
    Et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek, ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlu besinler bu grupta yer alır. Bu besinler protein, mineral, vitamin, yağ ve karbonhidrat içerir. Et, yumurta ve kurubaklagil grubundan günde iki porsiyon alınmalıdır.
    Bu besinlerin her gün tüketilmesi gereken miktarları şöyledir:
    - Et, tavuk, balık vb. 50-60 g (iki ızgara köfte kadar)
    - Kuru baklagiller 90 g (bir çay bardağının alabileceği kadar)
    - Yumurta haftada üç-dört adet

    Vücudumuz İçin Önemi

    • Büyümeyi ve gelişmeyi sağlar.
    • Hücrelerimizin yenilenmesini ve dokularımızın onarımını sağlar.
    • Kan yapımında görevli önemli besin içeriklerini sağlar.
    • Sinir ve sindirim sistemlerimiz ile derimizin sağlığında görev alan besin içerikleri en çok bu grupta bulunur.
    • Hastalıklara karşı direncimizi artıran besin içeriklerini sağlar.
    • Özellikle protein ihtiyacının arttığı bebeklik ve çocukluk dönemlerinde, bu gruptaki besin içeriklerinin alınması önemlidir.

    SEBZE VE MEYVE GRUBU

    Bitkilerin yenebilen her türlü kısmı, sebze ve meyve grubu altında toplanır. Sebze ve meyvelerin içeriklerinin önemli bir kısmını su oluşturmaktadır. Bunun yanında mineral ve vitamin bakımından zengindir. Sebze ve meyve günde en az beş porsiyon (Bir orta boy elma, muz, portakal veya iki fincan pişmiş sebze bir porsiyondur.) sebze ve meyve tüketmemiz gerekir.

    Vücudumuz İçin Önemi
    • Hücrelerimizin yenilenmesini ve dokularımızın onarımını sağlar.
    • Büyümemize ve gelişmemize yardım eder.
    • Deri ve göz sağlığımız için önemlidir.
    • Diş ve diş eti sağlığımızı korur.
    • Hastalıklara karşı direncimizi artırır.
    • Kalp-damar hastalıklarının ve bazı kanser türlerinin oluşma ihtimalini azaltır.
    • Bağırsaklarımızın düzenli çalışmasına yardımcı olur.
    • Vücuda zararlı maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur.

    EKMEK VE TAHIL GRUBU
    Buğday, pirinç, mısır, çavdar ve yulaf gibi tahıllar ve bunlardan yapılan ürünler bu grup içinde yer alır. Bu besinler vitamin, mineral, protein, yağ ve karbonhidrat içerir. Tahıl ürünleri günde altı porsiyon tüketilebilir. (Bir dilim ekmek veya dört yemek kaşığı pilav bir porsiyondur.)

    Vücudumuz İçin Önemi
    • Vücudumuzun enerji kaynağıdır.
    • Çavdar ve yulaf gibi lif içeriği yüksek olan besinlerin tüketimi, bağırsaklarımızın düzenli çalışmasını sağlar.
    Yeterli ve dengeli beslenebilmek için dört farklı besin grubundaki bu yiyeceklerden her gün yeteri kadar tüketmeliyiz. Besin gruplarında yer alan herhangi bir besin içeriğinin yetersiz alınması durumunda, vücutta o besin içeriğinin görevi yerine getirilemez. Bunun sonucunda da vücudun çalışması aksar ve bazı hastalıklar ortaya çıkar. Sağlığımızı korumanın ve hastalıkları önlemenin temel şartı yeterli ve dengeli beslenmektir.



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri